Ugrás a fő tartalomra


 Marokity Bence és Barkóczi Viktor bejegyzése

2017.10.8-án indultunk este tíz órakor Szekszárdról Bécsbe. Bécsből repülő géppel folytattuk utunkat Jerezbe. Utána szállásunkra mentünk, és mindenki elfoglalta a szobáját. Kipihentük fáradalmainkat, este felfedeztük a várost. A következő napokban elkezdődtek az állásinterjúk. Én egy nagyobb céghez kerültem. Új és érdekes munkákat kapok. Sok új dolgot tanultam és sok tapasztalatot szereztem más téren is. Munkába busszal járok, minden nap hat órát dolgozom. Hazaérve mindig meleg étel vár minket. A házimunkában felváltva segítünk. A csapat már jól összeszokott. Nekem ez az út nagyon tetszett, ha bárkinek van lehetősége, én csak ajánlani tudom.

Marokity Bence

Szombaton indultunk este tíz órakor  Szekszárd városából. Három óra út állt előttünk autóbusszal, ami a Bécsi reptérre vitt. Hajnali háromkor érkeztünk a reptérre, ott két órás várakozás várt ránk, majd becsekkoltunk a repülőre. A repülő hajnali hatkor indult Bécsből, majd négy órás út várt ránk. A repülés izgalmas és új élmény, bár egy kicsit fárasztó és rémisztő volt. Utána taxival mentünk a szállásunkra és mindenki elfoglalta a szobáját és este egy rövid séta keretein belül feltérképeztük a környéket. Következő héten mindenki állásinterjúra ment. Én egy családias légkörű céghez kerültem. Megismerhettem a külföldi munkavégzéssel. Itt az emberek nagyon nyugodtak és kedvesek. A kommunikálás néha kicsit nehézkes, de mindig megértetjük egymást. A munkáink hasonló, mint Magyarországon kábelfűzés, szerelvényezés, alapszerelés. A csapat már nagyon összeszokott nem ritkák az esti beszélgetések közös séták. Számomra megérte ez az út, akinek van lehetősége egy hasonló utazásra, semmiképp ne hagyja ki, én csak ajánlani  tudom.

Barkóczi Viktor 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ma volt az utolsó nap a gyakorlati helyeken. A diákokoktól sok helyen szomorúan búcsúztak a spanyol munkatársak, mert nagyon megszerették őket. Többen állásajánlatot kaptak, szívesen látnák itt őket a jövőben is munkaválalóként. Több helyen közös képet készítettek, kisebb ajándékot adtak a búcsúzó diákoknak. Garai Henrik hazahozta az általa esztergált munkadarabokat. Bevallása szerint nagyon sok újat tanult az itt töltött idő alatt. Holnap mi is elbúcsúzunk a várostól, délelőtt megnézzük a katedrálist és a Conventet, délután közösen értékeljük az együtt töltött egy hónapot. November 2-án, csütörtökön gulyás leves, túrós tészta volt a menü, ma pedig sült csirke, fűszeres sült karaj, tojásos krumplisaláta, kukoricasaláta, rántott cukkini és krokett.
Befejeződött a felkészítés, most az online spanyol nyelvi kurzus feladatait oldják meg a diákok.

Záró értékelés

Végéhez érkeztünk az egyhónapos külföldi szakmai gyakorlatnak, ezért nielőtt hazautazunk, és mindenki folytataja a saját életét, megbeszéltük a tapasztalatokat, mindenki értékelte az együtt töltött időt, a gyakorlati helyét. Az értékelés után mindenki kapott egy könyvet Jerez de la Fronteráról és egy rá jellemző, mókás ajándékot. Nagyon jó hangulatban telt el ez az este.